Τετάρτη 11 Μαΐου 2011

Μπατίστ: "Ήθελα σαν τρελός να παίξω στην Εθνική Ελλάδος"

Ο Μάικ Μπατίστ μίλησε για το Ευρωπαϊκό και τους επόμενους στόχους του Παναθηναϊκού σε ραδιοφωνική εκπομπή, αλλά η είδηση βγήκε από την δήλωση του για την Εθνική.


Οι πράσινοι απόλαυσαν το διήμερο ρεπό τους και από αύριο επιστρέφουν στις προπονήσεις, μιας και ο τελικός του Κυπέλλου Ελλάδος πλησιάζει.
Ο Μάικ Μπατίστ που γράφει ιστορία στην Ευρωλίγκα με τα φετινά κατορθώματα του, μίλησε στην ΕΡΑ Σπορ για τον θρίαμβο της Βαρκελώνης αλλά αποκάλυψε και πολλά στο κεφάλαιο "ελληνοποίηση" και "Εθνική Ελλάδος"   

"Όταν ήμουν νεότερος αληθινά το σκεφτόμουν. Η εθνική ομάδα της Ελλάδας ήταν καλή -και ακόμα βέβαια είναι καλή- αλλά τότε είχα ένα όνειρο και ένα σκοπό, ότι μια μέρα μπορεί να είχα την ευκαιρία να παίξω με την Ελλάδα και να βοηθήσω να κάνουμε κάτι σημαντικό, για τον κόσμο. Αυτή η ευκαιρία, όμως, ποτέ δε μου χτύπησε την πόρτα. Τώρα είμαι 33 στα 34...", τόνισε σε σχετική ερώτηση και στη συνέχεια ήταν ακόμα πιο αποκαλυπτικός...

"Κανείς δε μου χτύπησε την πόρτα. Να πει «Μάικ, θέλουμε να πάρεις την υπηκοότητα». Η πόρτα μου ήταν πάντα ανοιχτή, αν κάποιος που έδινε το διαβατήριο για να παίξω στην Εθνική Ομάδα. Όταν έχεις παίξει με τον Διαμαντίδη, τον Σπανούλη, τον Ντικούδη, τον Τσαρτσαρή. Ήξερα τον Φώτση από πριν. Γνώρισα και τους άλλους παίκτες της Εθνικής κι ήθελα να είμαι μέλος αυτής της ομάδας. Στους Ολυμπιακούς Αγώνες το 2004, στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα του 2005, στη νίκη επί των Ηνωμένων Πολιτειών το 2006 στο Παγκόσμιο. Ηθελα να είμαι εκεί.

Έπαιζα ούτως ή άλλως στον Παναθηναϊκό με τους ίδιους παίκτες που ήταν οι φίλοι μου, η παρέα μου ή με κάποιους άλλους που τους ήξερα επίσης κι ήταν αντίπαλοί μου. Ήθελα να ήμουν μέρος αυτού του παιχνιδιού, αλλά κανείς δε μου έδωσε την ευκαιρία. Τώρα είμαι μεγαλύτερος στην ηλικία. Είμαι και πατέρας και θέλω περισσότερο χρόνο με τον γιό μου, με την οικογένειά μου. Δε μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου να θυσιάζει το καλοκαίρι του για να παίξει στην Εθνική Ελλάδας"

Το Ευρωπαϊκό και ο τελικός του Κυπέλλου

Η υπόλοιπη συνέντευξη κινήθηκε γύρω από την κατάκτηση του Ευρωπαϊκού αλλά και για τους στόχους στη συνέχεια... "Παραμένω ατομιστής και άπληστος για τίτλους. Αν, λοιπόν, πάρουμε ακόμα έναν ή δύο, θα είναι υπέροχο. Κανείς δε μας έδινε τύχη, ούτε πίστευε ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε στη Βαρκελώνη. Αν τώρα επιστρέφοντας στην Ελλάδα πάρουμε άλλους δυο τίτλους, θα ολοκληρώσουμε τη χρονιά με τον καλύτερο τρόπο.

Τώρα είναι που παίζουμε εξαιρετικό μπάσκετ. Είναι το τέλος της χρονιάς και τώρα οι πρωταθλητές αφήνουν το σημάδι τους. Ό,τι έγινε μέσα στην κανονική περίοδο, έγινε. Βοήθησε να κρατηθούμε σε καλό επίπεδο, να έχουμε ρυθμό, αλλά το να παίξεις καλό μπάσκετ -τώρα που μετράει- είναι το πιο σημαντικό. Σίγουρα έχουμε πολύ δουλειά ακόμη να κάνουμε. Είμαστε Πρωταθλητές Ευρώπης κι αυτό είναι κίνητρο για μας, αλλά την ίδια στιγμή ξέρω ότι ο Ολυμπιακός έχει ακόμα πιο μεγάλο κίνητρο να κερδίσει τον πρωταθλητή Ευρώπης, αρχίζοντας από την Κυριακή, στο Κύπελλο.

Πρέπει να είμαστε εμείς έτοιμοι να κερδίσουμε ακόμα ένα Κύπελλο. Είμαστε Πρωταθλητές Ευρώπης κι αυτό μας δίνει την αυτοπεποίθηση όχι μόνο να πάρουμε το Κύπελλο την Κυριακή, αλλά να πάμε και στο ΣΕΦ και να κατακτήσουμε ακόμα ένα τρόπαιο για να συμπληρώσουμε το Triple Crown. Είναι πιθανό, είναι πολύ πιθανό, αλλά πρέπει να παραμείνουμε επαγγελματίες και να δουλεύουμε σκληρά σε κάθε προπόνηση.

Πάντα έχουμε αρκετή ενέργεια, δύναμη και κουράγιο, αλλά αυτό δεν σου εγγυάται ότι θα κερδίσεις και τα πάντα. Όπως είπα, πρέπει να είσαι επαγγελματίας και να δουλεύεις σκληρά. Αν συμβεί αυτό, μπορούμε να τα καταφέρουμε όπως στην Βαρκελώνη. Ξέρω ότι είναι ακόμα φρέσκια η επιτυχία της Ευρωλίγκας, αλλά την Τετάρτη το βράδυ που θα προπονηθούμε στο ΟΑΚΑ, πρέπει να την αφήσουμε πίσω μας και να επικεντρωθούμε στο μέλλον. Να προπονούμαστε σκληρά κάθε μέρα για να... τακτοποιήσουμε τη δουλειά μας και εδώ στην Ελλάδα. Μπορούμε να το κάνουμε! Άλλωστε, αυτό είναι ο Παναθηναϊκός", είπε.

Ο Ομπράντοβιτς και η κούπα

O Μπατίστ μίλησε και για το μυστικό της επιτυχίας του Παναθηναϊκού. «Πρώτα απ' όλα, φίλε, ο Ομπράντοβιτς είναι ο μεγαλύτερος κόουτς της ιστορίας του ευρωπαϊκού μπάσκετ. Κι αν είσαι παίκτης του Ομπράντοβιτς, καταλαβαίνεις το γιατί. Δουλεύεις μαζί του σκληρά κάθε μέρα, σε κάθε προπόνηση, για κάθε παιχνίδι που είναι να παίξεις. Σε πιέζει να είσαι ο καλύτερος. O κόουτς πάντα μας ενθαρρύνει, μας δίνει κίνητρο, μας γεμίζει αυτοπεποίθηση.

Την ίδια στιγμή μας βοηθάει πολύ και μας υπερασπίζεται. Ειπώθηκαν πολλά αρνητικά πράγματα για μας. Οτι χρειάζονταν να πάρουμε κάποιον άλλον παίκτη, ότι δε θα κάνουμε τίποτα ιδιαίτερο φέτος. Κερδίζοντας το Ευρωπαϊκό αποδείξαμε ότι όλοι αυτοί είχαν λάθος. Μέχρι τώρα δεν έχουν δικαιωθεί κι εγώ νιώθω πολύ ικανοποιημένος με αυτό», αποκάλυψε.

Τέλος αναφέρθηκε και στην κίνηση του Δημήτρη Διαμαντίδη να τον καλέσει για να σηκώσει μαζί με τον Τσαρτσαρή την κούπα... «Ήταν πολύ σημαντικό για μένα. Ο Δημήτρης, ο "Τσάτρσα" και εγώ είμαστε μαζί στην ομάδα τον περισσότερο καιρό από τον καθένα. Ηταν μια στιγμή γεμάτη συναίσθημα, όταν μου είπε ότι θέλει όλοι μαζί να σηκώσουμε το τρόπαιο. Ήταν πολύ σημαντική στιγμή στην καριέρα μου και στην ζωή μου και είμαι χαρούμενος που σήκωσα το ευρωπαϊκό στέμμα μαζί με τον Διαμαντίδη, τον αρχηγό της ομάδας, έναν φοβερό παίκτη κι ένα ακόμα πιο φοβερό άτομο έξω από το γήπεδο. Είναι ηγέτης. Όταν ο ηγέτης σου λέει κάτι, παίρνεις σειρά πίσω του και ακολουθείς. Ελπίζω να μην είναι το τελευταίο τρόπαιο που σηκώνουμε μαζί. Ελπίζω να έρθουν πολλά ακόμα», τόνισε.

Τέλος, ρωτήθηκε και για τον αν φαντάζεται τον εαυτό του σε πόστερ στο ΟΑΚΑ... «Δεν ξέρω. Το ελπίζω, το ελπίζω! Αυτές οι φωτογραφίες θα λένε τι είναι ο Παναθηναϊκός, όταν όλοι εμείς, εγώ ο Διαμαντίδης, ο "Τσάρτσα", θα έχουμε αποχωρήσει. Θα είναι το κληροδότημά μας. Θα δείχνουν τι καταφέραμε και θα μαρτυρούν το χαρακτήρα του πρωταθλητή. Αυτές οι φωτογραφίες θα συμβολίσουν τον Παναθηναϊκό», είπε και ολοκλήρωσε όσον αφορά τα δικά του σχέδια... «Δεν ξέρω τι θα κάνω. Έχω ακόμα έναν χρόνο συμβόλαιο. Όπως συνηθίσω να λέω, αν το σώμα μου πει ότι μπορώ να συνεχίσω να παίζω σε υψηλό επίπεδο και να κάνω αυτό που χρειάζεται ο Παναθηναϊκός για να είναι επιτυχημένος, θα είμαι εδώ και θα δίνω το καλύτερό μου.

Ξέρω ότι ο ρόλος μου χρόνο με τον χρόνο που μεγαλώνω μπορεί να αλλάξει, αλλά θέλω να είμαι εκείνος που θα θέσει αυτή την αλλαγή, ώστε πάντα να δίνω το καλύτερο σε αυτήν την ομάδα για να είναι όσο πιο επιτυχημένη γίνεται».

Τα νούμερα του Μπατίστ

Ο Μπατίστ πάντως έχει περάσει στην ιστορία πλην του ελληνικού πρωταθλήματος και της Ευρωλίγκα με τα κατορθώματα του... Ο Μάικ Μπατίστ με τις εμφανίσεις του στο Final Four έφτασε τους 2316 βαθμούς στο σύστημα ranking που τον καθιστά 6ο στην ιστορία του Ευρωπαϊκού μπάσκετ. Έξι θέσεις παρακάτω είναι ο Δημήτρης Διαμαντίδης που έχει 2107 πόντους. Του χρόνου είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο ότι και οι δύο θα απειλήσουν παίκτες που είναι σε θέσεις πολύ πιο ψηλά.

Ο Μπατίστ για ένα δίποντο έχασε την ευκαιρία να γίνει 8ος σκόρερ στην ιστορία της διοργάνωσης. Ο Αμερικανός σέντερ έχει 2052 πόντους και ο Λουίς Σκόλα 2054, οπότε του χρόνου και αυτό το... εμπόδιο θα ξεπεραστεί. Στη συγκεκριμένη κατηγορία στην 24η θέση είναι ο Νίκολας (1425) και στην 29η ο Διαμαντίδης (1353).

Στα ριμπάουντ ο Μπατίστ πέρασε κατά επτά τα 900 στην καριέρα του και απέχει ένα από τον Ντένις Μαρκονάτο για να ανέβει στην 4η θέση. Στην ίδια κατηγορία, ο Κώστας Τσαρτσαρής είναι 11ος με 771 και έχει έξι λιγότερα από τον Χόρχε Γκαρμπαχόθα. 24ος με 629 είναι ο Φώτσης και με ένα λιγότερο στην 25η θέση είναι ο Διαμαντίδης! Ο Μπατίστ πέρασε πάντως τον Μαρκονάτο στα αμυντικά ριμπάουντ, όπου είναι τέταρτος με 630, ενώ στην ίδια κατηγορία, ο Τσαρτσαρής είναι όγδοος με 546. Ο Μπατίστ είναι και έκτος στα επιθετικά ριμπάουντ με 277, την ώρα που στην 4η θέση ισοβαθμούν οι Μαρκονάτο και Ζεβροσένκο με 279.

Επίσης, ο Μάικ Μπατίστ είναι τρίτος στα εύστοχα δίποντα με 782 και θέλει να ξεπεράσει τους Σκόλα (814) και Βούισιτς (850), ενώ ο Ντρου Νίκολας είναι τρίτος στα εύστοχα τρίποντα με 254.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου